Allmänna köp o leveransvillkor

Allmänna köp och leveransvillkor


Varor som är lagda i varukorgen är inte reserverade förrän ordern är lagd och bekräftad. Alla priser är inklusive moms och i svensk valuta. Priser kan komma att ändras, dock gäller priset vid lagd order under hela orderprocessen. 


Mottagning av paketet: Kontrollera ditt paket vid mottagandet, vid ev. skada, felaktig produkt, eller avsaknad av vara. Bör du höra av dig omgående eller senast inom 3 dagar från mottagandet. 

Ofullständiga uppgifter: såsom felaktig adress, namn, telefon, och mejl, ansvarar ej Steviks för. Vid retur av paket pga felaktigheter med adressuppgifter, ej uthämtat paket ansvarar inte Stevik för, utan du som kund. Ny verklig frakt (variera rberoende på vikten av ditt paket) behöver tilläggas för att vi ska skicka ditt paket igen. 


Reservation: Reservation för slutförsäljning, Lagerfel. Tänk på att olika monitorer/skärmar visar färger olika. Då det är hantverk kan utseendet variera.
 

Reklamation, Retur och Ångerrätt: 

Kontakta alltid Stevik innan ev. retur. Du står själv för returfrakten.
 
Återbetalning sker till det konto du gjorde vid din beställning. 


Reklamation: ev. reklamationer skall ske senast 5 dagar efter leverans.


Retur:  Ev. Returer skall ske inom 14 dagar från mottagandet av paketet. Vid Återsändning senare än 14 dagar så debiterar klarna en summa för sen återbetalning, den drabbar dig som  kund. Returer gäller ej personliga smycken då dessa är skapade för personen, och personliga, tillklippta snören mfl.

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor). Färdigklippta remmar, snören mfl. retur av personliga smycken mfl. gäller ej retur. 
Se till att slå in varorna väl. 


Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se 


Ångerrätt: 

Skador på paket och ej uthämtade paket: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.


Personuppgiftslagen: Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).


SMS-Utskick: Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.


Leveranstid: 

Leveranser sker vanligen dagen efter beställning, vid hög orderingång, inköpsresor och semestrar kan leveransen ta ytterligare några dagar. Normal leveranstid är 1-3 dagar, under högsäsong, kampanjer, semestrar och dyl. kan leveranstiden komma att förlängas.


Frakt: 


Vi värnar om miljön och återanvänder förpackningar och förpackningsmaterial så långt detta är möjligt för att minska påverkan på miljön.


Fraktkostnad är beroende på vikt.

0 – 100 g – 30 kr Postnord
100 – 250 g - 40 kr Postnord
250  - 999 g – 60 kr Postnord
1 kg – 2 kg 129 kr DHL
över 2 kg 199 kr DHL


Bilder, Text & Fotografier: 

Får inte kopieras och användas utan tillåtelse av Stevik, dessa går under Copyright och tillhör Stevik.


Betalningsalternativ: 

Kortbetalning genom Strpe. I webshopen kan du välja mellan säker kortbetalning genom Stripe eller Paypal.


Swish: Vi erbjuder betalning med Swish välj detta betalsätt i kassan, glöm inte att fylla i ditt mobilnummer i avsedd ruta.